بهترین صرافی های جایگزین بایننس + مقایسه مزایا و معایب

پس از اعلام محدودیت های جدید بایننس و الزام احراز هویت توسط این صرافی بسیاری از کاربران ایرانی به دنبال جایگزین مناسب برای این صرافی بودند به همین دلیل در تیم روز ارز تصمیم گرفتیم بهترین صرافی های جایگزین بایننس را به شما معرفی کنیم.

۱. کوینکس (Coinex) بهترین جایگزین بایننس برای ایرانی ها

کوینکس را میتوان بهترین صرافی های جایگزین بایننس برای ایرانی ها دانست چون این صرافی تقریبا تمام امکاناتی که بایننس ارائه میدهد را دارد و علاوه بر این به کاربران ایرانی اجازه احراز هویت با مدارک ایرانی را می دهد و هیچ مشکلی با ایران تا این لحظه نداشته است.

مزایای کوینکس

  • پشتیبانی فارسی زبان
  • قابلیت انتخاب زبان فارسی در سایت و اپلیکیشن
  • امکان احراز هویت برای کاربران ایرانی با مدارک ایرانی
  • پشتیبانی از بازارهای Spot و Futures
  • قابلیت استیک کردن و کسب درآمد مداوم
  • برنامه رفرال خوب با امکان تایین Kickback
  • صرافی Dex و Swap کوینکس

معایب کوینکس

  • پشتیبانی از جفت ارزهای کمتر نسبت به بایننس و کوکوین
  • حجم معاملات کمتر (این مورد در بازار فیوچرز بیشتر حس می شود)

جهت ثبت نام در کوینکس با kick back پنج درصدی (۵ درصد از کارمزد هر معامله به شما برمیگردد) در کارمزد معاملات کلیک کنید

۲. صرافی کوکوین KuCoin

یکی دیگر از صرفای های مناسب جایگزین بایننس کوکوین است، صرافی کوکوین یکی از صرافی های متمرکز خوب حال حاضر می باشد که تعداد بسیار زیادی از جفت ارزها را پشتیبانی میکند و در حال حاضر به کاربران اجازه میدهد بدون احراز هویت ارزهای خود را برداشت کنند ( مانند بایننس قبل از محدودیت ها‌ ) و همچنین تقریبا همه امکاناتی که بایننس ارائه میدهد  را دارد

مزایای KuCoin

  • تعداد جفت ارزهای بسیار زیاد
  • حجم معاملات بالا (که برای بازار فیوچرز مناسب است)
  • تقریبا تمام امکانات بایننس در Kucoin نیز هست
  • امنیت مناسب

معایب Kucoin

  • عدم امکان احراز هویت برای کاربران ایرانی
  • آینده مبهم در مورد تصمیمات علیه کاربران ایرانی

برای ثبت نام در صرافی کوکوین کلیک کنید

۳. ادامه فعالیت در بایننس (متن بروزرسانی پایین را بخوانید)

شاید قرار گرفتن خود بایننس در لیست جایگزین هایش کمی عجیب باشد ولی باید قبول کرد که در حال حاضر هیچ صرافی ای حجم معاملاتی بایننس را ندارد و شاید بهترین جایگزین بایننس خودش باشد بخصوص اگر میخواهید در بازار Futures کار کنید و در صورتی که فیوچرز کار باشید شاید هیچ جایگزین مناسبی برای بایننس پیدا نکنید، اما فقط و فقط در صورتی که بسیار محتاط فعالیت کنید.

دو صرافی کوینکس و کوکوین جایگزین های مناسبی برای صرافی بایننس هستند اما با این حال حجم معاملات آنها به هیچ وجه به پای بایننس نمیرسد و این مشکل برای تریدر هایی که در فیوچرز کار میکنند عذاب بزرگی است و ترید آنها را با مشکل مواجه میکند.

اگر جزء افرادی هستید که به هر دلیلی از جمله : عادت کردن به بایننس، حجم پایین معاملات صرافی های دیگر و یا پیدا نکردن جایگزین مناسب تصمیم گرفته اید که فعالیت خود در بایننس را ادامه دهید حتما نکات زیر را رعایت کنید تا احتمال بروز مشکل را به حداقل برسانید:

  • هنگام انجام احراز هویت Basic Verification هر کشوری که انتخاب کرده اید از VPN یا VPS همان کشور استفاده کنید
  • به هیچ وجه پول زیادی در حساب بایننس خود نگه داری نکیند و فقط به اندازه ای نگه داری کنید که میخواهید با آن ترید کنید
  • سعی کنید در Basic Verification کشورهای اتحادیه اروپا را انتخاب نکنید چون تا این لحظه بایننس به دلیل قوانین اتحادیه اروپا خدمات فیوچرز خود  را در ۳ کشور عضو اتحادیه اروپا بسته است
  • یک کیف پول امن (مثلا تراست والت یا کیف پول سخت افزاری) داشته باشید و قسمت عمده سرمایه خود را در کیف پولتان نگه داری کنید و همچنین یک استراتژی برای خود تبیین کنید که سود های خود را به کیف پول خود بریزید و حتی الامکان از نگه داشتن طولانی مدت پول زیاد در بایننس جدا خودداری کنید

برای ثبت نام در بایننس با لینک Kick back پنج درصدی (۵ درصد از کارمزد هر معامله به شما بر میگردد) اینجا کلیک کنید

بروزرسانی :‌ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰

بایننس در تاریخ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ اعلام کرد که همه کاربران ملزم به انجام Intermediate هستند در غیر این صورت امکان انجام فعالیت در بایننس را ندارند، پیش از این بایننس اعلام کرده بود که کاربران امکان برداشت معادل 0.06 بیتکوین در روز با احراز هویت Basic که در آن نیازی به ارسال مدارک نبود را میدهد اما در بایننس در تاریخ ۲۹ مرداد تیر آخر را زد و دیگر فعالیت در بایننس بدون احراز هویت ممکن نیست.
لطفا توجه داشته باشید که فقط در صورت احراز هویت میتوانید در بایننس فعالیت کنید، در صورتی که دوست یا آشنایی در خارج از کشور دارید میتواند با مدارک آنها احراز هویت کنید. همچنین عده ای از افراد در شبکه های اجتماعی خدمات احراز هویت انجام می دهند اما این روش با ریسک بالایی همراه هست و در صورتی که از این روش استفاده میکنید هیچ گاه پول زیادی در صرافی نگه ندارید.

۵. صرافی بای بیت ByBit

صرافی بای بیت (ByBit) یکی از صرافی های خوب شبیه به بایننس است که امکانات بسیار خوبی ارائه میدهد و در حال حاضر بدون احراز هویت امکان فعالیت در آن وجود دارد، ولی توجه کنید به هیچ وجه با آیپی ایران وارد صرافی بای بیت نشوید. این صرافی حجم معاملاتی بسیار خوبی در فیوچرز دارد و بعد از بایننس رتبه دوم را به خود اختصاص میدهد و در صورتی که میخواهید فیوچرز کنید قطعا bybit بهترین گزینه است.

لطفا قبل از ثبت نام حتما راهنمای صرافی بای بیت و نکات امنیتی فعالیت در آن را بخوانید.

**بروزرسانی ۸ آبان ۱۴۰۰:** پس از گزارش های متعدد کاربران مبنی بر اینکه بای بیت پس از مدتی کاربران را وادار به احراز هویت میکند دیگر این صرافی پیشنهاد نمی شود، لطفا فقط در صورتی که میتوانید اکانت خود را احراز هویت کنید، از این صرافی استفاده کنید

۶. صرافی های ایرانی

به طوری کلی صرافی های ایرانی را نمیتوان جایگزین بایننس دانست، چرا که صرافی های ایرانی به هیچ عنوان برای ترید مناسب نیستند و بیشتر برای تبدیل ارز دیجیتال به ریال یا بالعکس مناسب هستند و پیشنهاد می شود بعد از خرید ارز دیجیتال از صرافی های ایرانی آن را به کیف پول خود انتقال دهید و درون صرافی نگه ندارید، دلیل این موضوع عدم قانون گذاری شفاف در بحث کریپتوکارنسی ها در ایران است.

مزایای صرافی های ایرانی:

  • امکان خرید و فروش به ریال

معایب صرافی های ایرانی:

  • حجم معاملات بسیار پایین
  • ابهام شدید در مورد قانونی بودن این صرافی ها طبق قوانین فعلی کشور
  • امکانات کم
  • عدم وجود بازار فیوچرز

پیشنهاد ما این است که از صرافی های ایرانی فقط جهت خرید و فروش (به ریال) استفاده کنید.

البته روز ارز هیچکدام از صرافی های ایرانی را رد یا تایید نمیکند و هیچ مسئولیتی در قبال آنها ندارد، با این وجود طبق بررسی های روز ارز بهترین صرافی های ایرانی نوبیتکس و والکس هستند.
لطفا با انجام تحقیقات بهترین صرافی مناسب خود را انتخاب کنید

در صورتی که قصد استفاده از صرافی نوبیتکس دارید، در صورت ثبت نام با استفاده از این لینک میتوانید از ۱۰درصد تخفیف در کارمزدهای پرداختی بهره مند شوید

به طور کلی میتوانید از صرافی های ایرانی جهت خرید ارز دیجیتال و سپس انتقال آن به کیف پول جهت استفاده از صرافی های غیرمتمرکز و دیگر خدمات غیر متمرکز استفاده کنید.

نتیجه گیری

انتخاب صرافی مناسب جایگزین بایننس بستگی به کاربردی که از آن میخواهید دارد،‌مثلا اگر یک تریدر هستید به حجم معاملات بالا و همچنین دسترسی به بازارهای فیوچر (به دلیل امکان سود در هر دو جهت بازار) احتیاج دارید.

اما اگر یک سرمایه گذار هستید و فقط قصد نگه داری ارزهای دیجتال را دارید پیشنهاد می شود حتی الامکان از صرافی های غیرمتمرکز نظیر UniSwap و PancakeSwap و … استفاده کنید چرا که این صرافی ها هیچ کنترل کننده مرکزی ندارند و هیچ کس نمیتواند شما را از دسترسی به آنها محدود کند و ارزهای دیجتال خود را در والت خود نگه دارید ( در صرافی های غیر متمرکز پول شما در والتتان میماند و بر خلاف صرافی های متمرکز پول شما درون صرافی نیست‌ ) و در نهایت اگر سرمایه گذار یا هولدر هستید و به هر دلیلی (نظیر کارمزدهای بالای شبکه اتریوم در بعضی مواقع) مجبور به استفاده از صرافی متمرکز هستید پیشنهاد میشود بعد از تبدیل ارز مورد نظر آن را به کیف پولتان واریز کنید و از نگه داری طولانی مدت در صرافی های متمرکز اجتناب کنید.

بازار ارزهای دیجیتال یک بازار بسیار پر ریسک است و در حال حاضر به دلیل وضع قوانین جدید توسط کشورهای مختلف بهتر است عمده سرمایه دیجیتالی خود را در یک والت نگه دارید، چرا که ماهیت والت ها بر روی بلاکچین است و هیچ کس حتی سازندگان والت مورد نظر نمیتوانند شما را دسترسی به دارایی هایتان محروم کند.

تیم روز ارز ذی نفع فعالیت های اقتصادی شما نیست و هیچ مسئولیتی در قبال سرمایه های شما ندارد، لطفا با تحقیق و دقت در بازارهای سرمایه فعالیت کنید