آموزش انتقال BNB به تراست والت از بایننس یا هر صرافی دیگر

واریز BNB به تراست والت

در این مقاله به دلیل اینکه خیلی از دوستان سوال میپرسند که “چطور باید ارز BNB را به تراست والت انقال بدیم” نحوه انجام این کار را توضیح میدهیم.

تراست والت (Trust Wallet) چیست؟

تراست والت یک والت ارزهای دیجیتال با پشتیبانی از ارزهای مختلف است که توسط تیم بایننس ساخته شده و برای گوشی های موبایل عرضه شده است، تراست والت پس از معرفی و انتشار سریع به محبوبیت رسید و دلیل این محبوبیت این است که تراست والت علاوه بر اینکه یک والت برای نگه داری ارزهای دیجیتال شما باشد به شما اجازه ارتباط به اپلیکیشن های غیرمتمرکز (dApp) های مختلف را فراهم آورده است.

همانطور که میدانید برای انجام فعالیت در پروژه هایی که بر روی بلاکچین BSC (Binance Smart Chain) فعالیت میکنند(مانند PancakeSwap, …) به BNB نیاز دارید اما نکته ای که دوستان به آن توجه نمیکنند این است که بایننس دو نسخه BNB دارد.

  1. ‍‍BNB BEP2 که نسخه قدیمی بلاکچین بایننس است
  2. BNB BEP20 که با نام های BSC یا Smart chain شناخته میشود که همان توکن اصلی اسمارت چین بایننس است و ما با این نسخه سر و کار داریم

برای انتقال BNB به تراست والت خود ابتدا وارد تراست والت شوید و ارز Smart Chain را انتخاب کنید. توجه کنید که ارز BNB نوع قدیمی یا همان BEP2 است و نباید آن را انتخاب کنید.

اگر Smart chain به صورت پیشفرض در لیست ارزهای شما نیست از آیکون گوشه سمت راست – بالای اپلیکیشن میتوانید آن را اضافه کنید.

نحوه افزودن BNB BEP20 یا Smart Chain به تراست والت

اگر در لیست ارز های خود در Trust wallet ارز Smart chain را مشاهده نمیکنید طبق تصاویر زیر میتوانید آن را اضافه کنید

 

اکنون بر روی دکمه Receive ضربه بزنید، یک آدرس مشاهده میکنید که با 0x شروع می شود، این آدرس،‌آدرس والت BNB Smart chain شما است این آدرس را کپی کنید.

اکنون وارد بایننس یا هر صرافی ای که در آن فعالیت میکنید وارد شوید و در لیست دارایی های خود BNB را پیدا کنید و بر روی گزینه Withdraw (برداشت)  کلیک کنید، آدرسی که از مرحله قبل کپی را بعنوان آدرس گیرنده پیست (paste) کنید. توجه کنید که نوع شبکه را حتما بر روی BEP20 قرار دهید در غیر این صورت BNB های خود را از دست میدهید، این فرآیند برای همه صرافی ها چه ایرانی چه خارجی به یک صورت است اما برای نمونه تصویری از مراحل برداشت در بایننس را در زیر مشاهده میکنید:

اگر اشتباها BNB BEP2 را به تراست والت خود واریز کرده اید ادامه مقاله را بخوانید.

نحوه تبدیل BNB BEP2 به BEP20 یا Smart chain در تراست والت

اگر در تراست والت خود BNB از نوع BEP2 دارد، تراست والت به شما اجازه میدهد با پرداخت یک کارمزد آن را تبدیل به BEP20 یا همان Smart chain کنید. برای اینکار وارد تراست والت شوید و بر روی BNB ضربه بزنید در صفحه باز شده بر روی More ضربه بزنید و گزینه Swap to Smart chain را انتخاب کنید، سپس تراکنش را تایید کنید، با کسر یک کارمزد BNB Bep2 های شما به به نوع Smart chain تبدیل می شوند.