بهترین ارزهای متاورس : معرفی 6 پروژه متاورس با پتانسیل رشد بالا

معرفی 6 پروژه با پتانسیل بالا متاورس

متاورس ترند جدید دنیای کریپتوکارنسی ها است و همانطور که میدانید این نوع از پروژه های کریپتو اخیرا ترند شده و بسیاری از افراد در مورد آنها صحبت میکنند و شاهد رشد خوب این پروژه ها بوده ایم به همین خاطر تصمیم گرفتیم 6 پروژه ای که احتمال رشد بالایی دارند را به شما عزیزان معرفی کنیم

متاورس دقیقا چیست و چرا همه در مورد آن صحبت میکنند؟

در حال حاضر همه تمرکز ها بر روی متاورس است و همه میگویند که آینده متاورس است به همین خاطر در این مقاله تصمیم گرفتیم 6 پروژه برتر متاورس در دنیای کریپتوکارنسی را به شما معرفی کنیم. همانطور که میدانید شرکت مادر Facebook نام خود را به Meta تغییر داد که این نشان دهنده اهمیت موضوع متاورس در آینده است.

هم اکنون متاورس تیتر تمام رسانه های دنیای تکنولوژی و کریپتوکارنسی است و کاربران فعال در این حوضه در تلاشند تا در پروژه هایی که احتمال رشد آنها وجود دارد شرکت کنند و سود های خوبی بدست آورند در ادامه به شما 6 پروژه دارای پتانسیل در دنیای متاورس را معرفی میکنیم

بازی متاورس SAND (Sandbox)

SAND توکن بازی SandBox است، سندباکس یک بازی بر پایه بلاکچین است که میتوانید در آن آیتم های مختلفی را خرید و فروش کنید که این آیتم ها شامل: زمین، تجهیزات،‌ شخصیت و … می باشند، همه چیز در SAND یک NFT است و شما به ازای هرچیزی که میخرید NFT آن را دریافت خواهید کرد. بازی Sandbox بر پایه بلاکچین اتریوم است. در حال حاضر کارمزدهای بالای شبکه اتریوم میتوانید یک نکته منفی در بازی sandbox باشد. اما تیم بازی در حال آماده سازی برای پشتیبانی از شبکه Polygon می باشد که اگر این اتفاق بیوفتد مشکل کارمزدهای بالا حل خواهد شد.

توکن SAND را میتوانید از صرافی های مختلف نظیر بایننس،‌ کوینکس، کوکوین خریداری کنید (در حال حاضر کوینکس میتواند بهترین گزینه باشد چرا که مشکلی با ایرانی ها ندارد)
همچنین Sand را از صرافی های غیر متمرکز نیز میتوانید خریدارید کنید

پروژه متاورس Sandbox

Decentraland (MANA)

بازی Decentraland به معنی سرزمین غیرمتمرکز (Decentralized + land) یک متاورس کامل بی نظیر بر پایه بلاکچین است که با گرافیکی عالی بر روی مرورگر شما اجرا می شود. Decentraland تمثیلی از دنیای واقعی است که به صورت یک بازی در آمده و شما میتوانید در آن به برگزاری گردهمایی های آنلاین، خرید و فروش محصولات در بازارچه آن با دیگر افراد از سراسر دنیا بپردازید. توکن محلی این بازی MANA است که از هر دو شبکه اتریوم و Polygon پشتیبانی میکند.
توکن MANA را میتوانید از صرافی های مختلف نظیر بایننس،‌ کوینکس، کوکوین خریداری کنید (در حال حاضر کوینکس میتواند بهترین گزینه باشد چرا که مشکلی با ایرانی ها ندارد)
همچنین MANA را میتوانید از صرافی های غیر متمرکز خریدارید کنید.

شروع بازی کردن در Decentraland رایگان است، شما همچنین میتوانید با بازی کردن و جمع آوری منابع اقدام به خرید NFT های مختلف کنید

بازی متاورس MANA
این تصویر Soho plaza که بخشی از دنیای مجازی Decentaland است را نشان میدهد. نوامبر 2020 Martin Shibuya, Art Director/The Decentraland

Nakamoto (NAKA)

NAKA به تازگی عبارت Nakaverse را معرفی کرده که در واقع همان متاورس naka هست که تغییر برند پیدا کرده است. ناکاورس یک بازی است که درون بازی یک اقتصاد به کاربران خود عرضه میکند. بازیکنان میتوانند زمین مجازی، ساختمان و … خریدارید کنند. NAKA توکن محلی این بازی خواهد بود.

بازی بلاکچین Nakamoto

Metahero (HERO)

متاهیرو (Meta hero) یک تکنولوژی اسکن سه بعدی است که انسان ها و اشیاء دنیای واقعی را به آواتارهایی با کیفیت وضوح بالا در دنیای مجازی تبدیل میکند. به عبارت دیگر هدف اصلی این پروژه انتقال اشیاء فیزیکی به دنیای دیجیتال و مجازی است. متاهیرو به اندازه Decentraland شناخته شده نیست چرا که به تازگی و در سال 2021 راه اندازی شده است و به همین جهت ممکن است پتانسیل رشد خوبی داشته باشد. توکن این پروژه یعنی HERO توجهات را سمت خود جلب کرده است.

توکن HERO را میتوانید از صرافی کوکوین یا صرافی غیرمتمرکز Pancakeswap خریداری کنید.

بازی متاورس Metahero

Star Atlas (ATLAS)

بازی Star Atlas نسل بعدی بازی های متاورس است که از ترکیب بلاکچین نسل جدید، Real-time Visuals، بازی مولتی پلیر و تکنولوژی های اقتصاد غیرمتمرکز است که بر پایه بلاکچین سولانا (Soalana) ساخته شده است. در این بازی میتوانید سفینه فضایی، خدمه، زمین و تجهیزات خریداری کنید. POLIS یک سیستم دیگر در این بازی است که بیشتر نقش دولت غیرمتمرکز در بازی را دارد.
توکن ATLAS را میتوانید از صرافی کوینکس یا صرافی غیر متمرکز Raydiyum خریداری کنید

بازی متاورس Star Atlas

Bloktopia (BLOK)

Bloktopia یک آسمان خراش ۲۱ طبقه است (اشاره به عرضه حداکثری ۲۱ میلیون بیتکوین) که کاربران آن میتوانند برای خود آواتار بسازند، در مورد کریپتوکارنسی اطلاعات کسب کنند و اقدام به خرید و فروش املاک در این متاورس واقعیت مجازی نمایند. پروژه Bloktopia هنوز کامل نیست و در حال توسعه است.

بازی bloktopia

پیشنهاد شخصی نویسنده در مورد سرمایه گزاری در متاورس

همانطور که هایپ قبلی دنیای رمز ارزها میم کوین ها (memecoin) ها نظیر شیبا و دوج و … بودند این بار متاورس کلمه ای است که سر زبان هاست و ترند شده است و در دنیای رمز ارز ها باید به جمله معروف (Trend is your friend) توجه داشت. هرچند در دنیای کریپتوکارنسی ها هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و به دلیل تازگی این نوع از پروژه های بلاکچین ریسک سرمایه گزاری در این پروژه ها بالاست. ما در این لیست 6 پروژه ای که فکر میکردیم پتانسیل خوبی برای رشد دارند را به شما عزیزان معرفی کردیم اما قبل از سرمایه گزاری حتما تحقیقات خود را انجام دهید و در مورد پروژه ای که قصد سرمایه گزاری در آن را دارید تا جایی که میتوانید اطلاعات کسب کنید.

تیم روز ارز ذی نفع فعالیت های اقتصادی شما نیست و هیچ مسئولیتی در قبال سرمایه های شما ندارد، لطفا با تحقیق و دقت در بازارهای سرمایه فعالیت کنید