محدودیت های جدید بایننس برای کاربران ایرانی

محدودیت های جدید بایننس برای کاربران ایرانی

همانطور که همه می دانید تا پیش از این استفاده از بایننس نیازی به احراز هویت نداشت و کاربرانی که از صرافی بایننس استفاده می کردند بدون احراز هویت میتوانستند تا سقف 2 بیتکوین در روز برداشت کنند اما به دلیل سختگیریهای اخیر دولت ها علیه بیتکوین و دیگر ارزهای دیجیتال بایننس مجبور به تغییر قوانین خود شد و کاربران از این پس باید جهت ادامه فعالیت خود در بایننس احراز هویت کنند

اجباری شدن احزار هویت و محدودیت های برداشت در بایننس

در متن خبر زیر مشاهده میکنید که بایننس اعلام کرده کاربران جدید این صرافی دیگر نمیتوانند بدون احراز هویت ارزهای دیجیتال خود را برداشت کنند و همچنین این قانون برای کاربران قدیمی نیز از تاریخ ۴ آگوست تا ۸ آگوست اجرایی می شود.

محدودیت های برداشت در بایننس

چگونه بدون احراز هویت ارزهای خود را از بایننس برداشت کنیم؟

بایننس یک نوع احراز هویت به نام Basic Verification دارد که انجام آن نیاز به هیچ مدارکی ندارد و تنها وارد کردن نام و نام خانوادگی و کشور و تاریخ تولد شما کافی است و با انجام آن میتوانید تا سقف 0.06 بیتکوین در روز ارز دیجیتال های خود را برداشت کنید.

محدودیت بایننس Futures در کشورهای اروپایی و هنگ کنگ

صرافی بایننس در تاریخ ۳۰ جولای اعلام کرد که امکان افتتاح حساب فیوچرز در بایننس دیگر برای کاربران کشورهای ایتالیا، هلند و آلمان وجود ندارد و کاربرانی که از قبل در این صرافی حساب فیوچرز داشته اند ۹۰ روز زمان دارند که حساب فیوچرز خود را ببندند. به نظر میرسد این محدودیت برای کاربران ایرانی ای که از نرم افزارهای تغییر آیپی این کشورها استفاده میکنند نیز وجود دارد.

محدودیت های جدید بایننس

همچنین اندکی بعد در تاریخ ۶ آگوست بایننس طی توییتی اعلام کرد این امکان برای کاربران هنگ کنگ نیز از دسترس خارج می شود.

محدودیت بایننس در هنگ کنگ

در ادامه به صورت خلاصه بهترین جایگزین بایننس و همچنین نکات امنیتی ای که می بایست برای ادامه فعالیت در بایننس رعایت کنید را خدمتتان عرض میکنیم، همچنین در مقاله ای جداگانه به صورت مفصل تر جایگزین های بایننس را معرفی کرده ایم که برای خواندن آن میتوانید کلیک کنید

بهترین جایگزین بایننس

در حال حاضر بهترین جایگزین های بایننس دو صرافی Kucoin (کوکوین) و Coinex (کوینکس) هستند، که در مقاله ای مجزا به مقایسه جزییات آن ها پرداخته ایم، (مقاله بهترین صرافی های جایگزین بایننس و مقایسه مزایا و معایب آنها را بخوانید)

  • در صرافی کوینکس امکان احراز هویت برای کاربران ایرانی وجود دارد و از این لحاظ بسیار امن است و نیاز به هیچ vpn یا vpsی ندارید و به راحتی با آیپی ایرانی میتوانید ترید کنید اما به نسبت دیگر صرافی های معروف دنیا حجم معاملات پایینتری به خصوص در بازار فیوچرز آن دارد،‌ برای ثبت نام در صرافی کوینکس اینجا کلیک کنید.
  • صرافی کوکوین، امکان احراز هویت برای ایرانی ها وجود ندارد اما حجم معاملات و تعداد جفت ارزهای قابل ترید قابل قبول است، همچنین در حال حاضر بدون احراز هویت میتوانید در صرافی کوکوین فعالیت کنید، برای ثبت نام در صرافی kucoin اینجا کلیک کنید.

ادامه فعالیت در بایننس

همانطور که قبلا اشاره کردیم با احراز هویت Basic Verification بایننس که فقط نیاز به وارد کردن نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد و کشور دارد و نیازی به آپلود مدارک و سلفی نیست میتوانید در بایننس فعالیت کنید و تا سقف 0.06 بیتکوین در روز برداشت کنید.
دو صرافی کوینکس و کوکوین جایگزین های مناسبی برای صرافی بایننس هستند اما با این حال حجم معاملات آنها به هیچ وجه به پای بایننس نمیرسد و این مشکل برای تریدر هایی که در فیوچرز کار میکنند عذاب بزرگی است و ترید آنها را با مشکل مواجه میکند.

اگر جزء افرادی هستید که به هر دلیلی از جمله : عادت کردن به بایننس، حجم پایین معاملات صرافی های دیگر و یا پیدا نکردن جایگزین مناسب تصمیم گرفته اید که فعالیت خود در بایننس را ادامه دهید حتما نکات زیر را رعایت کنید تا احتمال بروز مشکل را به حداقل برسانید:

  • هنگام انجام احراز هویت Basic Verification هر کشوری که انتخاب کرده اید از VPN یا VPS همان کشور استفاده کنید
  • به هیچ وجه پول زیادی در حساب بایننس خود نگه داری نکیند و فقط به اندازه ای نگه داری کنید که میخواهید با آن ترید کنید
  • سعی کنید در Basic Verification کشورهای اتحادیه اروپا را انتخاب نکنید چون تا این لحظه بایننس به دلیل قوانین اتحادیه اروپا خدمات فیوچرز خود  را در ۳ کشور عضو اتحادیه اروپا بسته است
  • یک کیف پول امن (مثلا تراست والت یا کیف پول سخت افزاری) داشته باشید و قسمت عمده سرمایه خود را در کیف پولتان نگه داری کنید و همچنین یک استراتژی برای خود تبیین کنید که سود های خود را به کیف پول خود بریزید و حتی الامکان از نگه داشتن طولانی مدت پول زیاد در بایننس جدا خودداری کنید

برای ثبت نام در صرافی بایننس کلیک کنید

استفاده از صرافی های غیر متمرکز

صرافی های غیر متمرکز بهترین گزینه برای کسانی هستند که قصد هولد و سرمایه گزاری دارند، با استفاده از صرافی های غیرمتمرکز دارایی های شما همیشه در کیف پولتان باقی میماند و بر خلاف صرافی های متمرکز دارایی های شما نزد صرافی نیست. اما به طور کلی صرافی های متمرکز برای تریدر ها کسانی که در بازارهای فیوچرز کار میکنند مناسب نیست.

فعالیت در صرافی های ایرانی

به طوری کلی صرافی های ایرانی را نمیتوان جایگزین بایننس دانست، چرا که صرافی های ایرانی به هیچ عنوان برای ترید مناسب نیستند و بیشتر برای تبدیل ارز دیجیتال به ریال یا بالعکس مناسب هستند و پیشنهاد می شود بعد از خرید ارز دیجیتال از صرافی های ایرانی آن را به کیف پول خود انتقال دهید و درون صرافی نگه ندارید، دلیل این موضوع عدم قانون گذاری شفاف در بحث کریپتوکارنسی ها در ایران است.

مزایای صرافی های ایرانی:

  • امکان خرید و فروش به ریال

معایب صرافی های ایرانی:

  • حجم معاملات بسیار پایین
  • ابهام شدید در مورد قانونی بودن این صرافی ها طبق قوانین فعلی کشور
  • امکانات کم
  • عدم وجود بازار فیوچرز

پیشنهاد ما این است که از صرافی های ایرانی فقط جهت خرید و فروش (به ریال) استفاده کنید.

البته روز ارز هیچکدام از صرافی های ایرانی را رد یا تایید نمیکند و هیچ مسئولیتی در قبال آنها ندارد، با این وجود طبق بررسی های روز ارز بهترین صرافی های ایرانی نوبیتکس و والکس هستند.
لطفا با انجام تحقیقات بهترین صرافی مناسب خود را انتخاب کنید

در صورتی که قصد استفاده از صرافی نوبیتکس دارید، در صورت ثبت نام با استفاده از این لینک میتوانید از ۱۰درصد تخفیف در کارمزدهای پرداختی بهره مند شوید

بروزرسانی :‌ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰

بایننس در تاریخ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ اعلام کرد که همه کاربران ملزم به انجام Intermediate هستند در غیر این صورت امکان انجام فعالیت در بایننس را ندارند، پیش از این بایننس اعلام کرده بود که کاربران امکان برداشت معادل 0.06 بیتکوین در روز با احراز هویت Basic که در آن نیازی به ارسال مدارک نبود را میدهد اما در بایننس در تاریخ ۲۹ مرداد تیر آخر را زد و دیگر فعالیت در بایننس بدون احراز هویت ممکن نیست.
لطفا توجه داشته باشید که فقط در صورت احراز هویت میتوانید در بایننس فعالیت کنید.

تیم روز ارز ذی نفع فعالیت های اقتصادی شما نیست و هیچ مسئولیتی در قبال سرمایه های شما ندارد، لطفا با تحقیق و دقت در بازارهای سرمایه فعالیت کنید