بهترین استراتژی ها برای تریدرهای فارکس مبتدی
بهترین استراتژی ها برای تریدرهای فارکس مبتدی

بازار فارکس بزرگترین بازار مالی دنیا است، که قابلیت نقد شوندگی بالایی دارد. پس تعجب آور نیست که روز به روز افراد بیشتری مشتاق اند به این بازار بپیوندند و پیچیدگی های فوق العاده آن را کشف کنند.

برای اینکه کار خود را آغاز کنید، کلید موفقیت شماپیدا کردن یک استراتژی خوب است. هر استراتژی در واقع یک پلن مالی بر اساس اندیکاتورهای قوی است. اینجا می توانید با برخی از استراتژی های موفق آشنا شوید.

بهترین استراتژی های تریدینگ برای مبتدی ها کدام است؟

تعداد زیادی استراتژی وجود دارد که می تواند شما را گیج کند. اینجا تعدادی از آن ها را به شما معرفی می کنیم در قدم های اول شروع این کار از آن استفاده کنید. در ابتدا از استراتژی های پیچیده دوری کنید. پیدا کردن یک استراتژی سودده شدنی است پس بیایید به سراغ استراتژی ها برویم.

استراتژی دنبال کردن روند

استراتژی دنبال کردن روند
استراتژی دنبال کردن روند

این استراتژی یکی از ضروری ترین استراتژی های تریدینگ فارکس است که به تازه واردان کمک می کند در دنیای تریدینگ حرفه ای شوند. همچنین یک استراتژی ساده است. ایده آن بدین صورت است که تریدرها از بالا و پایین شدن بازار مالی می توانند سود ببرند. کافی است به روند با دقت نگاه کنید تا روندهایی که به همین صورت ادامه می دهند را پیدا کنید. در مجموه دنیال کردن روند یک استراتژی است که نیازمند مشاهده نزدیک چارت ها، الگوها و تغییرات است.

باید توجه داشته باشیم که روندهای بازار به صورت طولانی مدت، میان مدت و کوتاه مدت هستند. پس شما نیز باید استراتژی خود را بر اساس این سه مدل انتخاب کنید و سپس مشخص می شود چه مدل دیتا و چارت هایی را باید استفاده کنید.

استراتژی خط روند

وقتی صحبت از چارت ها و اندیکاتورها می شود، یکی از مهم ترین استراتزی های تریدینگ استفاده از خط روند است. در ابتدا شما یک خط راست ترسیم می کنیدکه حداقل دو قیمت مختلف روی چارت را به هم وصل کند.

خط روندها با فرض اینکه بازار فارکس همیشه در روند حرکت می کند، نشانه ای از حرکت و جهت قیمت را به تریدر ارائه می دهد. اگر ترسیم درست روند را یاد بگیرید، شانس ترید موفق افزایش پیدا می کند.

استراتژی شکست تریدهای فارکس

استراتژی شکست معاملات فارکس
استراتژی شکست معاملات فارکس

یک استراتژی موفق دیگر بهره بردن از نقطه شکست ها است. نقطه شکست ها اندیکاتورهای خوبی برای تریدرهای مبتدی هستند زیرا نشان دهنده آغاز حرکت صعودی روند هستند. شکست زمانی اتفاق می افتد که بازار در جهت جدیدی به سمت آن سوی اندیکاتورهای مقاومت و حمایت خود شروع به حرکت می کند. همیشه اگرچه هر شکستی منجر به روند جدید نمی شود، اما این استراتژی هنوز هم یک موقعیت خوب برای خرید یک سهم در زمان درست و نقطه درست است.

استراتژی تریدینگ مومنتوم

مومنتوم یکی از محبوب ترین استراتژی ها برای مبتدی ها است. این تکنیک، ترید کردن بر اساس روند اخیر قیمت است. در تریدینگ، مومنتوم با مواردی مثل حجم معاملات یا سرعت تغییر قیمت مشخص می شود. اساس این استراتژی، اخبار منتشر شده و روندهای حمایت شده با حجم بالا است.

اگر قیمت یک سهام در جهت مشخصی در حرکت است، تریدری که از استراتژی مومنتوم استفاده می کند شروع به ترید می کند، با این شرط که روند در همان جهت باقی بماند. در حقیقت آمار نشان می دهد که روزانه حداقل یک سهم وجود دارد که بیش از 30 درصد رشد می کند، پس ضروری است که خبرهای مختلف بازار را زیر نظر داشته باشید.

استراتزی محور فیبوناچی روزانه

اجازه ندهید اسم این استراتژی شما را بترساند، به آن اندازه که به نظر می رسد پیچیده نیست. این استراتژی برای مشخص کردن سطوح مقاومت و حمایت، از اصلاح فیبوناچی همراه با سطوح محوری روزانه(هفتگی یا ماهیانه) استفاده می کند.

همه این ها منجر به مشخص شدن نقاط ورود می شود و تریدر می تواند از پارامترهای سطوح فیبوناچی برای ترید استفاده کند. متخصصان می گویند بیشتر تریدرهای فارکس از 38.2 درصد، 61.8 درصد و حتی 100 درصد اصلاحات در نقشه های تریدینگ فارکس اسفاده می کنند.

استراتژی ترید انتقالی

استراتژی های زیادی وجود دارد که هم حرفه ای ها و هم مبتدی ها از آن استفاده می کنند. استراتژی ترید انتقالی یکی از آنها است که نسبتا ساده است و پیاده سازی ان راحت است. پیاده سازی استراتژی ترید انتقالی به تریدرهای مبتدی کمک می کند از اختلاف بین جفت ارزها سود ببرند.

به عبارتی، نرخ بهره ارزی که شما در حال خرید هستید باید بیشتر از ارزی باشد که شما در حال فروش هستید. تفاوت بین نرخ بهره آن ها، مشخص کننده میزان سود شماست.

استراتژی تقاطع میانگین حرکت ساده

استراتژی های میانگین حرکت به یک میزان برای مبتدی های و حرفه ای ها سودده است. یکی از مناسب ترین استراتژی ها برای مبتدی ها، روش تقاطع میانگین حرکت ساده است.

این استراتژی بر استفاده از میانگین حرکت ساده(SMA) تمرکز دارد. برای این استراتژی به تشخیص سه فاکتور میانگین حرکت ساده نیاز داریم: حرکت سریع، حرکت کند و اندیکاتور روند.

با استفاده از SMA، تریدرها می توانند جهت روندهای مختلف را برای تشخیص سیگنال های خرید و فروش معین کنند. SMA از داده های قدیمی یک دوره(برای مثال حدود 30 روز که یک SMA کوتاه است) برای نشان دادن متوسط قیمت ابزارهای مالی استفاده می کند.

استراتژی Bolly Band Bounce

Bolly Band Bounce Strategy
استراتژی Bolly Band Bounce

در حالی که بسیاری از استراتژی های تریدینگ فارکس بر اساس ترندهای واضح هستند اما این استراتژی حتی در مورد ترندهایی که واضح نیستند نیز کارایی دارد و یک استراتژی مناسب برای بازار گسترده است یک روش خوب برای مقابله با محدودیت حرکات قیمتی.

این استراتزی بر اساس باندهای بولینگر برای محدود کردن حرکات قیمتی کوتاه مدت است.