صرافی کوینکس، نقد و بررسی صرافی اسپات و فیوچرز – بروزرسانی 1401

کوینکس بهترین صرافی فیوچرز

کوینکس یک صرافی جهانی ارزهای دیجیتال است که در سپتامبر 2017 راه اندازی شد، این پلتفرم هم اکنون خدمات مختلفی از جمله معاملات Spot, قرارداد های آتی Perpetual یا همان معاملات Futures، معاملات margin, خدمات ماینینگ، خدمات تبدیل ارزها (Swap) بر اساس متد AMM و دیگر امکانات مرتبط با ترید ارائه میدهد. کوینکس بیش از ۲ میلیون کاربر دارد و به بیش از ۱۰۰ کشور خدمات می دهد که خوشبختانه ایران یکی از این کشورهاست.

برای ثبت نام در این صرافی با نرخ kickback ۶ درصد کلیک کنید ( تا سقف ۶ درصد از کارمزدهایی که میپردازید به شما برمیگردد)

کوینکس

تاریخچه صرافی کوینکس Coinex

صرافی Coinex توسط آقای یانگ هایپو در سال 2017 در هنگ کنگ آغاز به کار کرد و توانسته در طول این ۴ سال فعالیت اعتماد بیش از ۲ میلیون کاربر را جلب کرده و به یکی از صرافی های مطرح در دنیای کریپتوکارنسی ها تبدیل شود.

آیا صرافی کوینکس برای ایرانی ها امن است؟

پس از اعلام اجباری شدن احراز هویت در بایننس بسیاری از کاربران ایرانی به دنبال صرافی جایگزین بودند که همانطور که در مقاله صرافی های جایگزین بایننس عرض کردیم صرافی کوینکس مشکلی با ایران ندارد و حتی به کاربران ایرانی اجازه احراز هویت با مدارک ایرانی خود را نیز می دهد، پس از این بابت مشکلی با صرافی Coinex نخواهید داشت اما پیشنهاد میکنم تا زمانی که نیاز به احراز هویت پیدا نکرده اید احراز هویت نکنید.

بررسی فنی کوینکس

کوینکس در انگلستان ثبت شده است و همچنین این صرافی استخر ماینینگ ViaBTC که یکی از برترین استخرهای استخراج بیتکوین است را پشت خود دارد و در واقع سازنده این استخر همان سازنده کوینکس است علاوه بر این صرافی کوینکس خود را یک صرافی با رابط کاربری کاربر پسند، کارمزد پایین، سرعت پردازش بالا و امنیت بالا معرفی میکند که در ادامه این ادعا ها را بررسی میکنیم.

سرعت پردازش تراکنش ها در کوینکس

صرافی Coinex از تعداد زیادی جفت ارز (بیش از ۲۰۰ جفت ارز) پشتیبانی میکند و به صورتی طراحی شده است که هزاران تراکنش را در ثانیه پردازش میکند که از بابت سرعت پردازش تراکنش ها بالاتر از متوسط جهانی است و همچنین به این موضوع توجه داشته باشید که کوینکس به اکثر کشورهای جهان خدمات ارائه میدهد و همین باعث وجود تعداد زیادی کاربر در این صرافی و به طبع حجم معاملات بیشتر و سرعت بیشتر در تکمیل سفارشات کاربران میشود.

کارمزدهای صرافی Coinex

کارمزد تراکنش ها در صرافی با توجه به نوع مارکت (Spot یا Perpetual یا همون فیوچرز) و همچنین سطح VIP شما و نگه داشتن یا نداشتن ارز CET که ارز بومی کوینکس است متفاوت است، سطح VIP بر اساس حجم معاملات شما محاسبه میگردد و در ابتدا شما در سطح VIP0 قرار دارید، با سطح VIP0 کارمزد هر تراکنش در بازار Spot معادل 0.2 (دو دهم) درصد است که در صورتی که ارز CET داشته باشید و گزینه پرداخت کارمزد با CET را فعال کنید تخفیف شامل شما می شود و این کارمزد به 0.14 (چهارده صدم) درصد میرسد. همچنین کارمزد Maker و Taker در برخی معاملات متفاوت است که لیست کامل کارمزدها را در جداول زیر مشاهده میکنید. اگر با مفهوم Taker و Maker آشنا نیستید مقاله کارمزدهای Taker و Maker چیست  را بخوانید.

کارمزدهای کوینکس

 

کارمزدهای کوینکس

به طور کلی کارمزد معاملات در کوینکس مطابق با متوسط جهانی و در رقابت با اکسچینج های بزرگ دیگر حتی کمتر نیز می باشد.

امنیت صرافی کوینکس

صرافی کوینکس ارتباطات خود را از طریق پروتوکل SSL به صورت رمزنگاری شده انجام می دهد. دارایی های صرافی کوینکس بر روی والت های چند امضایی نگه داری می شود و از این بابت از امنیت بالایی برخوردار است و همچنین امکانات امنیتی مناسبی برای کاربران فراهم می کند که این امکانات شامل 2FA یا تایید دو مرحله ای و کد آنتی فیشینگ می باشد که پیشنهاد می شود حتما آنها را فعال کنید.

برای این کار از منوی Account بر روی لینک Account Settings کلیک کنید و از قسمت Security settings گزینه TOTP Authentication را انتخاب کنید، سپس نرم افزار Google Authenticator را بر روی گوشی موبایل خود نصب کنید در اینجا یک بارکد QR به شما نشان میدهد که با اسکن کردن ان درون نرم افزار نصب شده در موبایلتان کد 2fa برای شما فعال می شود.

از این پس علاوه برای انجام کارهای مختلف از جمله ورود به صرافی و برداشت وجه علاوه بر وارد کردن رمز عبور نیاز به وارد کردن کد تایید نرم افزار Google authenticator نیز خواهید داشت فقط به این نکته توجه کنید که هنگام فعال کردن نرم افزار Google authenticator یک کلید ریکاوری به شما می دهد که حتما باید ان را یادداشت کنید چون در صورتی که گوشی موبایل شما به هر دلیلی در دسترس نباشد یا نرم افزار حذف شود فقط با این کلید ریکاوری میتوانید دوباره اقدام به دسترسی به Google authenticator کنید.

در مرحله دوم بر روی Anti-Phishing Code کلیک کنید، در این بخش میتوانید یک عبارت منحصر به فرد خودتان تعیین کنید، این عبارت بالای همه ایمیل های ارسالی از کوینکس به شما نشان داده خواهد شد که این امر باعث میشود مطمئن شوید این ایمیل از طرف کوینکس ارسال شده و فیشینگ و کلاهبرداری نیست.

مزیت های صرافی کوینکس

از نظر بنده تعدادی از مزیت های صرافی کوینکس که میتوان به آنها اشاره کرد عبارتند از:

  • نداشتن مشکل با ایرانی ها – که این مهمترین مزیت این صرافی است
  • رابط کاربری راحت و کاربر پسند و بدون لگ
  • سرعت پردازش بالای تراکنش ها
  • امنیت مناسب
  • کارمزدهای معقول و پایین
  • واریز و برداشت سریع بدون محدودیت دفعات برداشت در روز
  • معاملات فیوچرز (Perpetual) با لورج (اهرم) خوب
  • + شما در قسمت نظرات بگویید

معایب صرافی کوینکس

  • حجم معاملات پایین تر از بایننس (این موضوع با توجه به پیشرفت روز افزون این صرافی زیاد نگران کننده نیست)
  • + شما در قسمت نظرات بگویید

نظرات ایرانی ها در مورد کوینکس

پس از بررسی سایت Trustpilot که سایت نقد و بررسی کسب و کارهای دنیاست متوجه شدیم که اکثر نظراتی که نام افراد ایرانی است نظرات مثبتی بوده و مشکلی با این صرافی نداشته اند همچنین تعداد نظرات مثبت افراد خارجی نیز قابل توجه است که در ادامه اسکرین شات تعدادی از این نظرات را مشاهده میکنید:

نظرات درباره صرافی کوینکس نظرات درباره صرافی کوینکس نظرات درباره صرافی کوینکس

لطفا شما نیز با اشتراک گذاشتن تجربه خود با این صرافی در قسمت نظرات همین مطلب به دیگران در انتخاب صرافی مورد نظر خود کمک کنید.

نحوه ثبت نام در صرافی کوینکس

ثبت نام در صرافی کوینکس بسیار ساده است، کافی است از طریق این لینک وارد صفحه ثبت نام شوید و با وارد کردن ایمیل و مشخصات خود حساب کاربری خود را در کوینکس ایجاد کنید. همچنین در تیم روز ارز ما یک لینک رفرال برای شما آماده کرده ایم که از طریق آن میتوانید در کارمزد معاملات خود تا ۶ درصد Kick back بهره مند شوید به عبارتی تا ۶ درصد از کارمزد معاملات به شما بر خواهد گشت.
برای ثبت نام با لینک kick back ۶ درصدی کلیک کنید (همچنین میتوانید در صفحه ثبت نام در قسمت referal کد tyfg7  را وارد کنید)

بروزرسانی تیر 1401: بهترین صرافی فیوچرز برای ایرانی ها

با توجه به گزارش های متعدد کاربران در طی هفته های اخیر مبنی بر بسته شدن حساب هایشان و همچنین مسدود شدن داراییهای موجود در صرافی های Kucoin و Bybit م علل خصوص صرافی بای بیت در حال حاضر بهترین صرافی ای که میتوانید با آن معاملات فیوچرز انجام دهید صرافی کوینکس میباشد. پیشنهاد میشود در انتخاب صرافی مورد نظرتان بسیار دقت کنید و Bybit و Kucoin را از لیست انتخابتان حذف کنید.

سخن پایانی

هیچ صرافی برای نگه داری طولانی مدت دارایی های شما مناسب نیست و همانگونه که از اسم صرافی پیداست از آنها فقط بعنوان یک صرافی استفاده کنید و نه کیف پول، و در صورتی که میخواهید داراهایی خود را به صورت بلند مدت نگه داری کنید از والت استفاده کنید. صرافی، بانک یا کیف پول شما نیست.